روش های بهبود مشتری مداری و تجربه مشتری مداری
تحقیقات نشان میدهد که اگر خدمات مشتری خوبی دریافت کنیم، به دو یا سه نفر آن را میگوییم. با این حال، اگر خدمات ضعیفی را تجربه کنیم، به ده تا دوازده نفر آن را میگوییم! از آنجایی که توصیهها، نظرات شفاهی و آنلاین اغلب محرکهای کلیدی پیشرفت کسبوکارهای جدید هستند، همه شرکتها باید برای دستیابی به بهترین سطوح خدماتی تلاش کنند.وجود یک نرم افزار فروش می تواند کار شما را راحتر کند. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا ۲۰ نکته عملی در مورد چگونگی بهبود خدمات مشتری در شرکتها آورده شده است:
- نیازهای مشتری را درک کنید؛
- بازخورد مشتری را جستجو و ارتقا دهید؛
- استانداردهای خدماتی شفاف را تنظیم کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید؛
- مشتریان خود را با فراتر از انتظارات آنها خوشحال کنید؛
- نمونههایی از خدمات عالی را ضبط و به اشتراک بگذارید؛
- خدمات مشتری آسان و بیدردسر ایجاد کنید؛
- خدمات مشتری خود را شخصیسازی کنید؛
- در آموزش خدمات مشتری سرمایهگذاری کنید؛
- نگرانیها و شکایات مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید؛
- نحوه شکایت مشتریان را آسان کنید؛
- دریابید که در مجموعه شما عدم رضایت دقیقا از کجاست؛
- رقبای خود را بررسی کنید؛
- جلسات بررسی خدمات مشتری داخلی به طور منظم برگزار کنید؛
- فرهنگ تیمی متمرکز بر مشتری ایجاد کنید؛
- با کارکنان خود همانطور رفتار کنید که با مشتریان خود رفتار میکنید؛
- اعضای تیم پشتیبانی را درگیر کنید؛
- طرحی برای شناسایی و پاداش کارکنان تنظیم کنید؛
- اهداف قابل اندازهگیری را حول بهبود خدمات مشتری تنظیم کنید؛
- عملکرد فردی و تیمی را به طور منظم بررسی کنید؛
- اعضای تیم را با رفتارهای مشتری مدار جذب کنید.
منبع:
https://www.ever247.cloud/%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/