همان طور که گفتیم قصد داریم شما را با وظایف کمک حسابدار آشنا سازیم. وظایفی که کمک حسابرس در یک شرکت دارد را یک مدیر و یا یک حسابدار تعیین می کند و او موظف به انجام آن ها می باشد. فعالیت های حسابداری تحت وب یک شرکت روز به روز متنوع تر می شوند اما یک حسابدار و همچنین یک کمک حسابدار باید بتوانند آن کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. معمولا از وظایف کمک حسابدار در شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود که لازم است آن ها را فرا گرفته و به عنوان یک کمک حسابدار بدانید چه وظایفی دارید و انتظاراتی که از شما می رود چیست.

  1. آماده کردن فاکتورها، سفارشات خرید و یادداشت های اعتباری شرکت و ارسال کردن آنها
  2. رسید ها و فاکتورهای شرکت و همچنین دریافت رسید از مشتریان و بررسی آنها
  3. ثبت سوابق مالی و با توجه به وضعیت ورود و خروج
  4. نظارت دقیق بر بودجه های شرکت
  5. نظارت بر دستمزد پرسنل
  6. آماده کردن اظهارنامه های مالیاتی شرکت که از اهمیت بالایی برخوردار است.
  7. بررسی دقیق مطالبات بیمه
  8. تولید گزارشات مالی
  9. پاسخگویی به تماس های مشتریان و پیگیری آن ها
  10. انجام دادن کارهای اجرایی مانند نوشتن و تنظیم کردن نامه.

 

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.


حسابداری

سایر وظایف کمک حسابدار:

برای کمک حسابدار وظایف دیگری نیز تعیین کرده اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. ثبت کردن اسناد تکراری و ساده در قسمت های درآمد، هزینه و فروش
  2. داشتن فعالیت در زمینه ثبت حضور و غیاب پرسنل برای محاسبه حقوق، بیمه و …
  3. ماهیانه لیست بیمه را به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهد.
  4. پیگری برخی از مسائل مربوط به امور مالیاتی
  5. دارا بودن دانش و تجربه لازم
  6. توانایی کار با کامپیوتر
  7. آشنایی با آفیس و در صورت لزوم نرم افزار حسابداری آنلاین زیرا این نرم افزارها می توانند کمک بسیار زیادی به او کنند.
  8. داشتن تسلط کامل به قوانین مالیاتی کشور
  9. داشتن تسلط کامل به اصول کار و کاریابی و قوانین بیمه
  10. داشتن روابط عمومی بالا
  11. توانایی در ساختن رزومه و مستند سازی

 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1/