اثر مزایای مستقیم افزایش خدمات یا بهره وری و صرفه جویی در وقت یا نیروی کـار را به دنبال داشته و معمولاً قابل اندازه گیری بوده و ممکن است تاثیر مستقیم و کوتاه مدت بر جریان امور مالی داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

      حذف کاغذ از امور بایگانی و دفتری با استفاده از نرم افزار دبیرخانه

      رفع محدودیت فضا جهت بایگانی پرونده‌ها و ابزار آن مانند زونکن و پوشه

      کاهش خطرات و مشکلات محیطی و آتش‌سوزی

      افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور

      کنترل بهتر بر کار

      کم شدن فعالیت‌های غیر مولد مانند بایگانی و نگهداری سوابق

      کنترل و نظارت بهتر بر کارکنان

      کم شدن هزینه مسافرتها و گردهماییها

      افزایش رضایت شغلی کارکنان به دلیل افزایش اثربخشی

      افزایش رضایت مشتریان به دلیل خدمات به موقع و ارائه بهتر اطلاعات

      افزایش قابلیت رقابت سازمان

      رشد پدیده دور کاری (کار از راه دور)

 

منبع:

https://adasoftco.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF/