فکس چگونه کار می کند ؟ ، دستگاه فکس یا نمابر  با استفاده از یک نور روشن ، سند اصلی را که قرار است نسخه ای از آن ارسال شود اسکن می نماید . سپس مقدار نوری را که پس از برخورد با علایم روی سند، اعم از نوشتاری یا تصویری منعکس می شوند، اندازه گیری می کند. قسمت های تیره نور را منعکس نمی کنند . از این رو سنسور ها در حالت خاموش و غیر فعال قرار میگیرند. قسمت های سفید سند، نور را منعکس می کنند .

در این فسمت شیوه ی عملکرد دورنگار سنسور ها فعال و روشن می گردند. به این ترتیب شاهد الگویی از سیستم های خاموش و روشن هستیم که از طریق خط تلفن به دستگاه فکس گیرنده ارسال می شوند.دستگاه دریافت کننده با استفاده از سنسورهای حرارتی، این الگو ها را که به صورت علائم الکتریکی اند دریافت و از همان نسخه اصلی کپی برداری می نماید. امیدواریم با ارائه ی مقاله ای در زمینه ی فکس چیست و چگونه کار میکند توانسته باشیم اطلاعات شما عزیزان را افزایش دهیم .

فکس چگونه کار میکند – ارسال فکس

برای ارسال فکس اینترنتی ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه  به برق و همچنین تلفن متصل می باشد. سپس دستگاه فکس را روشن کنید. در مرحله ی بعدی شماره مورد نظر جهت ارسال فکس را شماره گیری نمایید. پس از این مرحله صفحاتی را که قصد ارسال آنها را دارید به ترتیب ترجیح دریافت در قسمت بالای دستگاه فکس قرار دهید.

( حتما به علامت جهت قرار گرفتن کاغذ توجه فرمایید ) . معمولا جهت نوشته شده رو با بالا است. درنهایت باید کلید FAX یا Send را فشار دهید . ارسال فکس یکی از مراحل مهم در طرز کار فکس می باشد . درحقیقت طرز کار فکس مهمترین نکته ای است که کاربران دورنگار باید نسبت به فراگیری آن اقدام نمایند .

 

فکس چگونه کار میکند -دریافت فکس

دریافت فکس از دیگر نکات کلیدی در طرز کار فکس می باشد . برای فرستادن دورنگار لازم است به موارد زیر توجه نمایید :

  • مطمئن شوید که فکس کاغذ و جوهر کافی دارد.
  •  منتظر صدای دریافت فکس می شویم و گوشی را برنمیداریم.
  •  دستگاه فکس به صورت خودکار نسبت به چاپ صفحات دریافتی اقدام می نماید .
  • در ابتدا مطمئن شوید که دستگاه فکس به برق و همچنین تلفن متصل است.
  •  سپس دستگاه فکس را روشن کنید.
  • فکس را در حالت اتوماتیک یا Fax قرار دهید.

 

 

منبع:
https://canon-service.ir/%D9%81%DA%A9%D8%B3-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF/