x تبلیغات
معرفی نرم افزار های سازمانی

چگونه اولین بازاریاب حضوری خود را استخدام کنید ؟

 فرایند استخدام کردن همیشه با ریسک همراه است. زمانی که هدف شما استخدام بازاریاب حضوری است ، مسائل بسیاری پیش روی شما قرار دارد . تمام سرمایه شرکت و درآمد فروش شما همگی تحت ریسک هستند و در این مدت فشار روانی زیادی را تجربه خواهید کرد.

خوشبختانه راه هایی وجود دارد که بتوانید شانس خود را در استخدام بهترین بازارایاب های حضوری افزایش دهید و بتوانید مدیریت استراتژیک بازاریابی خود را ارتقا بخشید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به نحوه استخدام و جذب بازاریاب حضوری و بهبود مدیریت بازاریابی و فروش بپردازیم. زیرا این موضوع به یکی از دغدغه های مدیران تبدیل شده است.

اگر این اولین استخدام بازاریاب حضوری شما باشد و یا اگر در حال تکمیل کردن کادر فروش فعلی هستید، ما اینجا نکاتی را از زبان افرادی که این مسیر را پشت سر گذاشته اند بیان کرده ایم تا شما هم مانند بسیاری از مدیران فروش موفق بتوانید عالی ترین بازاریاب ها را برای شرکت خود استخدام کنید.

این اشتباه است که فکر کنید تمام مشاغل مربوط به فروش مشابه هم هستند، مدیریت بازاریابی و فروش هر شغلی ویژگی های خاص خود را می طلبد. به همین دلیل است که وقتی می خواهید اولین بازاریاب حضوری خود را استخدام کنید ، باید یک توضیح و شرح حال کلی در مورد شغل خود بنویسید. این کار باعث می شود دامنه وظایف فرد کاندید شده به عنوان بازاریاب به طور کامل مشخص شود. این امر همچنین باعث می شود افرادی که مناسب شغل شما هستند را بهتر جذب کنید. پس اصلا از این مرحله به سادگی عبور نکنید.

همچنین وظایفی که انتظار می رود بازاریاب حضوری انجام دهد را یادداشت کنید . با این موارد شروع کنید :

  •  یافتن مشتری های احتمالی
  •  انجام معامله و فروش
  •  انجام هرگونه پیگیری پس از فروش

مسائلی از قبیل اینکه آیا بازاریاب ملزم به یافتن مشتری های احتمالی هست و یا اینکه آیا کسب و کار شما یک ابزار بازاریابی دارد که مشتری های احتمالی را جذب می کند را در نظر داشته باشید . این تفاوت در نوع استخدام و تشخیص اینکه چه مهارت هایی برای کسب و کار شما اهمیت دارد ، بسیار مهم است. در نتیجه شما میدانید که باید به دنبال افرادی با چه نوع توانایی هایی باشید. برخی افراد بازاریاب های خوبی هستند اگر شما مشتری های احتمالی را از طریق وب سایت ها یا سایر منابع دیگر به آنها معرفی کنید ، در این صورت بازاریاب ها به سرعت آنها را جذب می کنند . البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که همه افراد توانایی انجام بازاریابی حضوری و جذب مشتری به صورت حضوری را ندارند و این چیزی است که شما باید به آن دقت داشته باشید.

مسئله مورد توجه دیگر ، مدیریت و پیگیری فروش است. آیا بازاریاب های شما باید سفارشات و پیش فاکتور آنلاین را وارد سیستم کنند؟ آیا بازاریاب شما ملزم به پیگیری جزئیات بعد از فروش مانند جمع آوری اطلاعات یا مطلع شدن از وضعیت مشتری است ؟ یا کارمندان دیگری برای انجام این قبیل کارها وجود دارند؟ برخی بازاریاب ها فقط ملزم به فروش هستند ، نه پیگری های بعد از فروش.

همچنین در نظر داشته باشید که پیگیری های بعد از فروش یا به اصطلاح کارهای دفتری برای بازاریاب های حضوری نه تنها موثر نیست بلکه موجب کاهش جذب و فروش بازاریاب نیز می شود زیرا بخشی از زمان بازاریاب باید صرف پیگیری شود و این یعنی پایین آمدن راندمان کاری . اما بازاریاب های تلفنی می توانند هر دو کار فروش و پیگیری را انجام دهند.

مقدار پورسانت را تعیین کنید

یکی از اصول مدیریت استراتژیک بازاریابی ، تعیین مقدار پاداش و پورسانت است. همیشه بخش عمده ای از پورسانت را بر اساس مقدار کمیسیون ها و قراردادهای منعقد شده قرار دهید. در این صورت کم یا زیاد بودن فروش بازاریاب برای خودش حائز اهمیت می شود.

یک بازاریاب یا فروشنده خوب بوسیله پول انگیزه پیدا می کند . اگر شما به این فکر می کنید که یک نفر می تواند ماهانه به طور مثال 3 میلیون تومان برای شرکت شما کسب درآمد داشته باشد ، اما وقتی شخصی برای مصاحبه استخدام می آید انتظار2 میلیون تومان را دارد ، حفظ کردن آن بازاریاب به شما کمکی نخواهد کرد.

اگر بازاریاب بر اساس اهداف اعلام شده پیش می رود ، باید میزان فروش و کمیسیون مورد نظر خود را بدانید .اگر این یک کسب و کار جدید است ، شما به یک محاسبه یا برنامه زمانی کاملا مشخص نیاز دارید:

  • حداقل تعداد فروشی که هر بازاریاب می تواند در طی هفته داشته باشد را تخمین بزنید. محاسبه هفتگی به شما کمک می کند که میزان فروش را دقیق تر بسنجید نسبت به اینکه بخواهید محاسبه خود را ماهانه یا سالانه انجام دهید . این عدد می تواند به عنوان هدف بازاریاب تعیین شود.
  • سپس می توانید نرخ کمیسیونی که بازاریاب ها از معاملات دریافت خواهند کرد را نیز محاسبه کنید.
  • حقوق ثابت را نیز فراموش نکنید. یکی از عواملی که همیشه به بازاریاب ها احساس آرامش میدهد ، داشتن حقوق ثابت است و خود این مسئله می تواند بار روانی آنها را کاهش دهد. در نتیجه با تمرکز بیشتری کار خود را انجام خواهند داد.

با توجه به اینها باید براورد واقعی نسبت به کمیسیون و پورسانت بازاریاب ها داشته باشید. در طول فرایند استخدام این را به عنوان « پورسانت مورد هدف » بیان کنید. اگر بازاریاب فراتر از هدف تعیین شده پیش رفت و فروش بیشتری داشت ، محدوده بیشتری را برای این دسته از افرادی که پتانسیل کسب درامد بیشتری دارند در نظر بگیرید.

 

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae/

اشتراک تقویم گوگل با Outlook 2016

 اگر شما برنامه Outlook 2016 را در سیستم خود نصب دارید می توانید برنامه تقویم گوگل را داخل این برنامه ایمپورت کنید. اگر شما این کار را انجام دهید دیگر هیچ وقت به برنامه وب گوگل نیازی نخواهید داشت. ابتدا شما به آدرس وب خصوصی ICAL تقویم گوگل خود نیاز دارید. به برنامه تقویم گوگل بروید و بعد به مسیر My Calendars >  > Calendar Settings بروید. اسکرول را پایین بکشید تا به Private Calendars می رسید حالا ICAL را انتخاب کنید.

یک پنجره جدید باز خواهد شد که حاوی یک لینک است. از لینک کپی بگیرید چون بعدا به آن نیاز خواهید داشت. برای مشاهده تاریخ امروز به میلادی به تقویم یار مراجعه فرمایید.

برنامه اوت لوک ۲۰۱۶ را باز کنید و به مسیر File > Account Settings > Account Settings بروید. در پنجره جدید به مسیر internet Calendars > New بروید سپس لینکی که کپی کردید را در پیست کنید.

بعد شما بعضی از گزینه های اشتراک گذاری را مشاهده خواهید کرد. یک نام مناسب برای تقویم انتخاب کنید و گزینه های را متناسب به نیازتان تنظیم کنید روی OK کلیک کنید.

منبع:
https://anzalweb.ir/1397/04/29/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-google-calendar-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-10/

نرم افزار SASS چیست؟

  کلمۀ SASS مخففی برای عبارت Syntactically Awesome Stylesheets است. SASS یک پیش پردازنده یا Preprocessor برای زبان برنامه‌نویسی CSS است که به عنوان مکملی برای سهولت و سرعت در کار با CSS ساخته شده است. SASS با ویژگی‌های جالبی که دارد، مدیریت، دسته‌بندی و نگهداری از استایل‌های CSS را مخصوصاً زمانی که فایل‌های CSS حجیم و پیچیده باشند، ساده‌تر می‌کند.

پس از ساخت فایل‌ها به کمک SASS باید آنها را به کمک یکی از ابزارهای کامپایل مانند Hammer، CodeKit، Compass یا Koala فایل SASS را به تبدیل کنید. در ادامه به ویژگی‌ها و مزایای استفاده از SASS در برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

منبع امن برای دانلود SASS کجاست؟

     بهترین منبع برای دانلود SASS سایت رسمی آن با آدرس http://sass-lang.com است. از آنجایی که SASS با انواع زبان‌های طراحی سایت مانند زبان PHP، زبان Ruby و زبان Asp سازگار است، هنگام دانلود این نرم افزار دقت کنید که با توجه به زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود نسخۀ مناسب را دانلود کنید.

SASS چه ویژگی‌هایی دارد؟

     مهمترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های SASS عبارتند از:

  • متغیرها یا Variables: همچون دیگر زبان‌های برنامه‌ریزی، نرم افزار SASS نیز می‌تواند متغیرهایی را بسازد، در این متغیرها اطلاعات را نگهداری کند و در آینده و در زمان نیاز، این اطلاعات را در جای مناسب بکار برد. هنگام تعریف هر متغیر انواع مختلفی از مقادیر متنوعی مانند اعداد، رنگ‌ها و رشته‌ها را می‌توان در آن با پسوند $ ایجاد کرد. نکتۀ جالب و مهم درایجاد متغیرها این است که هرگاه از یک متغیر حتا به تعداد زیاد در فایل‌های دیگر استفاده کردید، اما به دلایلی مجبورید که رنگ یا مقادیر دیگری را تغییر دهید، نیازی نیست که تغییر را در همۀ آن متغیرها تک تک اعمال کنید. بلکه با ایجاد تغییر مورد نظر در یک متغیر، بقیۀ آنها نیز تغییر خواهند کرد.
  • وراثت یا ارث بری/گسترش (Extend/Inheritance): قابلیت وراثت در SASS یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار است. با بکارگیری ویژگی وراثت با دستور @extend از حضور کدهای تکراری جلوگیری یا در استفاده از آنها صرفه‌جویی می‌کند. دستور گسترش یا ارث بری در SASS می‌تواند مجموعه‌ای از مشخصه‌های تکراری موجود در CSS را خلاصه و این مجموعه را از یکی به دیگری انتقال دهد. این ایجاد اشتراک در فایل‌های مشترک در حجم نهایی فایل کامپایل شده نیز مؤثر است. با این دستور می‌توان از مبحث DRY یا خود را تکرار نکن (Don’t Repeat Yourself) پیروی کرد.
  • Mixins یا ایجاد گروهی از توابع: به این ویژگی از SASS ترکیب کد یا گروه بندی نیز می‌گویند که یکی از خصوصیات کارآمد این برنامه است. دستور @mixin در SASS موجب می‌شود تا قطعه کدهایی در CSS که مجبور به تکرار در فایل‌ها هستند و نمی‌توانیم از تکرار آنها جلوگیری کنیم، تبدیل به الگوهایی شوند تا از آن الگو در فایل به تعداد مورد نظر تکرار شود. سپس می‌توان این الگوها را گروه‌بندی کرد و در مواقع لازم آنها راا در وبسایت بکار برد. دستور @include برای استفاده دوباره از آنها در برنامه است.

استفاده از اتوماسیون و نرم افزار دبیرخانه یار برای افزایش بهره وری توصیه می شود.

  • کدهای تو در تو یا عملیات Nesting: تا پیش از حضور SASS، ویژگی تو در تو به HTML اختصاص داشت و CSS توانایی نستینگ یا ایجاد کدهای تو در تو را نداشت. حالا CSS به لطف حضور SASS می‌تواند از این قابلیت پشتیبانی کند. کدهای تو در تو مزایای بسیاری از جمله کاهش تعداد کدهای نوشته شده، مرتب شدن کدها، خوانش پذیری بهتر آنها و پیشگیری از بروز اشتباه‌های احتمالی می‌شود.
  • عملگرها یا Operators: در SASS امکان استفاده از عملگرهای ریاضی مانند +، -، *، / و % وجود دارد. این ویژگی به SASS کمک می‌کند تا محاسبات مختلف را انجام دهد، توابع استاندارد ریاضی را بسازد، این توابع را با یکدیگر ترکیب کند و با توابع پیچیده‌تر محاسبات پیچیده‌تری را پیش ببرد.
  • قطعه کدها (Partials) و ایمپورت (Import): قطعه کدها یا Partials فایل‌هایی کوچک هستند که در SASS به صورت قطعه و ماژولار ساخته می‌شوند و می‌توان آنها را به فایل‌های دیگر SASS منتقل کرد. عمل وارد کردن قطعه کدها را ایمپورت با کد @import می‌نامند. شما حتا می‌توانید فایل‌هایی غیر از قطعات کد کوچک ساخته شده در SASS را از اینترنت دانلود و با دستور Import به فایل خود وارد کنید.

فاکتور رسمی صوری چیست ؟

 این فاکتور به هیچ وجه ارزش قانونی ندارد و در واقع فاکتور صوری نامیده میشود که برخی کسبه ها به جهت سو استفاده از ارزش فاکتورهای رسمی دست به چاپ و صدور آن میزنند . از آن جهت  فاکتور صوری ارزش قانونی ندارد که اداره مالیات به راحتی در سیستم جدید با استعلامی ساده آن را شناسایی کرده و روال قانوی را در قبال فرد صادر کننده طی خواهد کرد .

 


فرق فاکتور رسمی و غیر رسمی از دیدگاه ما

از دو نظر فاکتورهای رسمی و غیر رسمی را میتوان تشخیص دارد

  1. ظاهر فاکتور رسیم و غیر رسمی
  2. ارزش قانونی فاکتورها

فاکتورهای غیر رسمی از مشخصات ساده خریدار و فروشنده تکمیل میشوند ه در مطلب زیر به کلیات آن خواهیم پرداخت . اما برای صدور فاکتور رسمی باید کلی آیتم های الزامی را در فاکتور درج نمود

دیگر تفاوت فاکتور رسمی و غیر رسمی در بحث ارزش قانوی فاکتور آنلاین  میباشد . فاکتورهای غیر رسمی را نمیتوان به اداره دارایی تحویل داد و هیچ ارزش قانونی ندارند مگر اینکه همراه با مهر و امضابه دادگاه حقوقی ارسال شود که این مورد هم مشکلات زیادی همراه دارد . اما فاکتور رسمی را میتوان مستقیما به اداره دارایی برد تا مراحل قانوی آن توسط ارگان دولتی دارایی طی شود

 

تفاوت فاکتور و پیش فاکتور در چیست؟

 فاکتور برگه ای تجاری است که از سوی فروشنده صادر شده و اطلاعاتی و اطلاعاتی مانند مشخصات فروشنده و خریدار , قیمت کل , تاریخ پرداخت و….در آن درج می گردد پیش فاکتور برگه ای است که قبل از صورت گرفتن معامله توسط فروشنده کالا صادر می شود و توافقات اولیه بین فروشنده و خریدار در آن قید می گردد محتویات این برگه نام محصول , تعداد آن و قیمت است این برگه به عنوان یک پیشنهاد از سمت فروشنده بوده و هیچگونه تعهدی برای خریدار در قبال پرداخت وجه ایجاد نمی کند پس متوجه شدیم که مهم ترین تفاوت پیش فاکتور و فاکتور این است که صادر نمودن فاکتور مسئولیتی را بر دوش خریدار و فروشنده می گذارد و دارنده فاکتور فروش باید مبلغی را از خریدار دریافت نماید اما در پیش فاکتور آنلاین مسئولیتی بر دوش خریدار و فروشنده ایجاد نمی کند .

موارد قید شده در پروفرما

پس از تعریف پیش فاکتور یا پروفرما بهتر است به مواردی که باید در این سند قید گردد نیز اشاره ای کنیم . این موارد شامل مدت زمانی است که خریدار محصول را با شرایط و قیمت ذکر شده در پروفرما خریداری می کند , جنس و نوع کالا , قیمت محصول , محصول طبق نوع ارز کدام کشور صادر شده , نام کارخانه و کشور تولید کننده محصول و شرایط پرداخت که به یکی از 4 روش , روش نسیه , پیش پرداخت برات اسنادی و یا خرید با گشایش اعتبار اسنادی می باشد که در پروفرما باید قید شود .

اهمیت و کاربرد پیش فاکتورها

در رابطه با اهمیت پروفرما باید گفت که دارای ارزش کمتری نسبت به فاکتور می باشد و این امر را به خوبی از اطلاعات درج شده در پروفرما و مقایسه اعتبار آن فاکتور می توان متوجه شد از پرفرما در اصناف زیادی از قبیل صادرات و واردات کالاها , تاجران , و یا اشخاصی که دارای کارخانه و یا کارگاه هستند مورد استفاده قرار میگیرد

نحوه نوشتن پیش فاکتورها

از موارد مهم در نوشتن پیش فاکتورها نحوه نوشتن آن است و افراد باید که دقت نمایند تا در حین پر کردن آن دچار اشتباه نشوند نحوه صحیح نوشتن آن بدین صورت است که در سمت راست پروفرما ابتدا تعداد کالا و در مقابل آن نام کالا را وارد نمایید بعد از اینکه تعداد و نوع کالا نوشته شد باید مقدار تعداد کالای خریداری شده نیز را نوشت سپس قیمت هر یک از واحد را نیز درج می شود .

 

منبع:
 

https://bazarganiamin.com/pish-factor/

چگونه شمسی به میلادی تبدیل کنیم

 

تبدیل شمسی به میلادی

برای تبدیل شمسی به میلادی ابتدا باید بدانیم که روزهای ماه های شمسی و میلادی در تمام سال یکسان است و هیچ تغییری نمیکند.

برای مثال شروع ماه ژانویه برابر با 11 دی ماه است و یا اول فروردین مطابق با 21 مارس میباشد پس با استفاده از هر تقویمی می توان به راحتی روزهای ماه های شمسی و میلادی را با یکدیگر تطابق داد.

برای تبدیل شمسی به میلادی اگر روز مد نظرمان بین اول فروردین تا 11 دی باشد عدد 621 و اگر روز مد نظر بین 11 دی تا آخر اسفند باشد عدد 622 را به سال شمسی اضافه میکنیم تا سال میلادی مد نظر به دست آید.

 

منبع:
https://8box.ir/time/convert

مزایا، معایب و چالش‌های رایانش ابری

 سیستم‌های ابری نیز همانند هر فناوری دیگری دارای مزایا و معایب جالبی هستند که در ادامه آن‌ها را با جزئیات بررسی می‌کنیم:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

همانطور که در ابتدای مقاله نیز شرح دادیم، با وجود سیستم‌های ابری دیگری لزومی به تهیه‌ی سخت‌افزارهای گران قیمت نخواهد بود، بنابراین صرفه‌جویی در هزینه را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای رایانش ابری دانست.

بهبود کارایی سیستم

در یک کامپیوتر معمولی برنامه‌های زیادی در پس زمینه اجرا می‌شوند که برخی از آن‌ها چندان مورد استفاده‌ی همه‌ی افراد نیستند، اما در یک سرور ابری، دیگر احتیاجی به برنامه‌های کاربردی گوناگون نخواهیم داشت و تمام توان پردازشی سیستم را صرف نرم‌افزارهای اصلی خود خواهیم کرد.

نگهداری ساده‌تر اجزا

همانطور که می‌دانید در یک سیستم رایانش ابری عمومی، شما مسئول نگهداری و مراقبت از سخت‌افزار نیستید و تمام تمرکز خود را روی نرم‌افزار خواهید گذاشت، این مورد نیز یکی از مزایای جالب فناوری پردازش ابری به‌حساب می‌آید. نرم افزار دبیرخانه ساده نمونه خوبی از سیستم رایانش ابری است.

ارتقای سریع سیستم

در یک سیستم پردازش ابری احتیاجی نیست در ابتدای فعالیت خود هزینه‌ی زیادی را بابت اجاره‌ی سیستم پرداخت کنید، کافیست در ابتدا ساده ترین پیکربندی موجود را تهیه کرده و در ادامه اگر به توان پردازشی بیشتری احتیاج پیدا کردید، طرح پرداخت خود را ارتقا دهید.

عدم محدودیت جغرافیایی

فرقی نمی‌کند در کجای دنیا هستید، با داشتن یک سیستم پردازش ابری در هر لحظه بالای ابرها سیر می‌کنید، در هر ساعتی از شبانه روز و در هرجایی از این کره‌ی خاکی که باشید می‌توانید به راحتی و در کسری از زمان به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

با وجود پیشرفت چشم‌گیر این تکنولوژی، اما هنوز هم نقطه ضعف‌هایی در آن دیده می‌شود، هرچند برخی از این موارد به مرور زمان تا حدودی برطرف خواهند شد، اما در حال حاضر به‌عنوان معایب این تکنولوژی یاد می‌شوند، برخی از این معایب و چالش‌ها عبارتند از:

نیاز به ارتباط اینترنتی

با اینکه رایانش ابری امکانات خارق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد، اما در هر صورت برای دسترسی به اطلاعات‌تان باید به یک ارتباط اینترنتی قابل قبول دسترسی داشته باشید،‌ در غیر این‌صورت امکان به‌کارگیری این تکنولوژی جذاب را نخواهید داشت!

کارایی محدود برنامه‌ها

برخی از برنامه‌هایی که در رایانه‌های رومیزی استفاده می‌کنیم نسبت به نسخه‌های تحت وب خود از امکانات بیشتری برخوردار هستند، به عنوان مثال در حال حاضر نرم‌افزار مایکروسافت آفیس به هیچ‌وجه با گوگل‌داک قابل مقایسه نیست.

اکثر برنامه‌های ابری برای رفع نیاز و با امکانات پایه طراحی شده‌اند، هرچند این مورد می‌تواند در آینده تغییر کرده و برنامه‌های ابری نیز چیزی از همتایان آفلاین خود کم نداشته باشند.

حفظ امنیت داده و اطلاعات

هرچند در حال حاضر ابرها امنیت بسیار خوبی دارند، اما این نکته را به‌یاد داشته باشید که امنیت هیچ‌گاه 100 درصد نیست و داده‌‌های آنلاین ما همواره در معرض خطر هک شدن قرار دارند، پس ترجیحا سعی کنید اطلاعات حساس خود را در فضاهای ذخیره‌سازی ابری قرار ندهید.

علاوه‌بر این مورد، از آن‌جایی که کارمندان این‌گونه شرکت‌ها همواره به اطلاعات و کدهای قرار گرفته در سیستم‌های ابری دسترسی دارند، خود می‌توانند به عنوان یک تهدید امنیتی به‌حساب آیند!

 

منبع:
https://www.hamyarit.com/blog/cloud-computing/#:~:text=%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87,%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D8%A2%D9%86%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B2

چگونگی افزایش بهره وری

زمانی که از یک مدیر بپرسید بهره وری یعنی چه ؟ پاسخ او بدین صورت است: بهره وری یعنی خروجی سازمان نسبت به هزینه‌ها چقدر بوده است. اما آیا با همین جمله کوتاه می‌توان متوجه شد مفهوم بهره وری چیست؟

حتما شما هم در اطراف خود کسب و کارهایی را دیده‌اید که ورشکست شده‌اند. علت هم این بوده که سود حاصل از فروش محصولات یا خدماتشان، کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌داده است. این اتفاق علت‌های مختلفی دارد. اما در مفهوم کلی بهره وری سازمان آن‌ها پایین بوده و همین موضوع باعث ورشکستگی آن‌ها شده است.


مدیران ارشد یک شرکت حتما باید بدانند بهره وری چیست و چگونه می‌توانند آن را افزایش دهند. در این صورت می‌توانند روزبروز سودآوری شرکت را بیشتر کنند. در این مقاله به صورت کامل درباره مفهوم بهره وری در سازمان صحبت خواهیم کرد. بعد از مطالعه این مقاله می‌دانید معنی بهره وری چیست و خواهید دانست چگونه می‌توانید با مثبت نگه داشتن شیب نمودار بهره وری، رشد سازمان خود را تضمین کنید.برای افزایش بهره وری سازمانی از دبیرخانه آنلاین استفاده فرمایید.

مفهوم بهره وری چیست؟

بگذارید با ذکر چند مثال برای بهره وری درباره اینکه مفهوم بهره وری به چه معناست صحبت کنیم و سپس به سراغ تعاریف برویم. آمار نشان می‌دهد که در ایران برای به دست آوردن هزار دلار، باید ۲۰ بشکه نفت خام مصرف کرد. اما در ژاپن با مصرف یک بشکه نفت خام می‌توان هزار دلار درآمد داشت. بنابراین اگر هر دو کشور منابع نفت خام مساوی در اختیار داشته باشند، ژاپن می‌تواند ۲۰ برابر درآمد بیشتر از این منابع به دست آورد. پس در مصرف نفت برای کسب درآمد، بهره وری ژاپن ۲۰ برابر بیشتر از ایران است. اکنون تاحدودی متوجه شدید که منظور از بهره وری چیست.

برای پاسخ به سوال معنی بهره وری چیست، می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی استفاده کرد. مثلا از دیدگاه تجاری بهره‌وری یعنی بیشترین میزان تولید با کم‌ترین هزینه. از دیدگاه اجتماعی بهره وری یعنی کسب و کاری بتواند تغییرات مثبت در کیفیت زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم ایجاد کند.
یان تین برگن، برنده نوبل اقتصاد، بدین صورت به سوال بهره وری چیست، پاسخ می‌دهد:

 

 
 

در کشورهای در حال توسعه، هدف تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته است. تنها ابزار موجود برای این کار افزایش بهره وری است و موثرترین راهکار افزایش بهره وری هم سرمایه گذاری روی نیروی انسانی است.

 

در ابتدای مقاله تعریف بهره وری را به صورت ساده و به شیوه‌ای که همه مدیران با آن آشنا هستند، ارائه دادیم. زمانی که بتوانیم بدون افزایش هزینه‌ها، میزان خروجی سازمان را بیشتر کنیم یا بدون تغییر میزان خروجی، هزینه‌ها را کاهش دهیم، یعنی بهره وری سازمان ما رشد کرده است.
در ادامه سطوح مختلف بهره وری در سازمان‌ها را توضیح می‌دهیم:

• خروجی زیاد + هزینه‌های بالا = بهره‌وری متوسط

• خروجی کم + هزینه پایین = بهره‌وری متوسط

• خروجی کم + هزینه بالا = بهره وری کم

• خروجی زیاد + هزینه کم = بهره وری بالا 

دو فاکتور مهم در تعریف بهره وری

 

اثرگذاری (effectiveness) و کارایی (efficiency) دو بخش مهم از تعریف بهره وری در مدیریت هستند.

 

منبع:
https://www.dekami.com/%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

نرم افزار های مالی و حسابداری

 همان طور که می دانیم امروزه و با توجه به شرایط اقتصادی یکی از مواردی که بسیار مورد توجه بنگاه های اقتصادی، شرکت ها و حتی کسب و کار های کوچک و نوپا قرار گرفته است و یا حتی می توان اذعان داشت اساس و پایه تشکیل و بقای آن ها می باشد و بسیاری از اهمیت آن غافل هستند و تعداد زیادی از ناکامی ها به دلیل همین سهل انگاری و غفلت از اهمیت آن اتفاق می افتد، بخش حسابداری و فرایند های مالی سازمان است که اهمیت روز افزون آن بر افراد صاحب بنگاه ها کسب و کار های کوچک و بزرگ پوشیده نیست. لذا بر آن شدیم با ارائه مقالات آموزشی ساده، سهم کوچکی در رفع این مشکل و افزایش آگاهی داشته باشیم

 

دسته بندی کلی کاربردهای نرم افزارهای حسابداری-مالی:

  • حسابداری
  • بودجه و اعتبارات
  • حقوق و دستمزد
  • خزانه داری
  • صورت های مالی

بیایید فرض کنیم شما صاحب یک کسب و کار هستید و نه یک حسابدار، بنابراین ترجیح شما این است که وقت و تمرکز خود را روی پیشرفت کسب و کار خود گذاشته تا اینکه برای ثبت و ضبط مراودات مالی و هر نوع فعالیت وقت گیر دیگر که از ارزش کمتری برخوردار است وقت تلف کنید. بنابراین اینجاست که نرم افزار حسابداری و مالی اهمیت پیدا کرده و به کمک می آید. اگر انتخاب شما صحیح باشد و به درستی از آن استفاده نمائید، زندگی شما آسان تر شده و با انجام کلیه امور پیچیده مالی از طریق نرم افزار، امور مالی شما به سادگی تحت کنترل و مدیریت شما قرار خواهد گرفت و پیامد های شگفت آن را در آینده نه چندان دور خواهید دید. در حال حاضر کسی تمایل ندارد وقت و توجه خود را صرف کار های تکراری و پیچیده و زمان بر نماید، مادامی که نرم افزار ها تمام این موارد را با دقت بالا و سرعت مناسب، بدون خطا انجام می دهند. با یک مثال جزئی برای شما مشخص خواهد شد که این نرم افزار ها چه کار می کنند؛ وقتی به طور مثال فاکتور خرید کالایی را ثبت می کنید نرم افزار سند حسابداری آن را صادر کرده و در حساب های خرید کالا و شخصی که از او خرید شده ثبت می کند و به طور اتوماتیک تعداد و قیمت کالای خریداری شده و موجودی انبار را چک می کند . سپس در قسمت پرداخت سیستم به طور اتوماتیک چک و یا وجه پرداخت شده را در سیستم ثبت می کند و گزاشات مالی را به روز می کند و در اختیار مسئول مربوطه قرار می دهد.

 

اگر بخواهیم در یک جمله و به طور خلاصه نرم افزار فروش مالی و حسابداری را تعریف کنیم، به این صورت که نرم افزارهای حسابداری و مالی برای دنبال کردن معاملات مالی درون یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرند.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

انواع صندوق‌های فروشگاهی کدام است؟

 وقتی که نام فروشگاه را انتخاب و مکان شعبه یا شعب فروشگاه را مشخص کردید، حالا بهترین زمان برای تصمیم‌گیری در رابطه با چگونگی فرایند پرداخت در فروشگاه، یعنی انتخاب صندوق فروشگاهی است. انواع مختلفی از صندوق‌های فروشگاهی وجود دارد که بسته به نیاز‌های کسب‌وکارتان می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

صندوق‌های فروشگاهی سنتی

تا دهه‌ها در میان سازمان‌های مختلف رواج داشتند. اگرچه این نوع صندوق‌های فروشگاهی هنوز هم در میان برخی کسب‌و‌کار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما بدیهی است که با توجه به شرایط رقابتی امروز، داشتن سیستمی برای بازیابی سوابق خرید مشتریان، ردیابی موجودی کالا‌های انبار یا دیگر شعب فروشگاه و ایجاد کد‌های تخفیف، راهکاری کلیدی برای موفقیت فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. در ادامه به معرفی انواع صندوق‌های فروشگاهی می‌پردازیم و بهترین نوع صندوق فروشگاهی را برای یک کسب‌وکار شرح می‌دهیم.

صندوق‌ فروشگاهی مکانیکی

صندوق فروشگاهی مکانیکی اولین بار در سال 1879 طراحی شد. این صندوق به‌عنوان یکی از نسخه‌های اولیه صندوق‌های فروشگاهی است. هدف اولیه این صندوق‌ها جلوگیری از دزدی از طریق نگهداشت پول به‌وسیله دستگاه مکانیکی تعبیه شده در صندوق بود.

این دستگاه کاملاً مکانیکی و شامل یک ماشین حساب بزرگ و فضای فیزیکی برای نگهداری پول نقد است. این دستگاه‌ها هنوز هم در میان برخی کسب‌وکارها، البته به‌ندرت، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صندوق‌ فروشگاهی الکترونیک (ECR)

صندوق‌های فروشگاهی الکترونیک، یک نسخه مکانیزه از صندوق‌های فروشگاهی مکانیکی است که از نظر فیزیکی کوچک‌تر بوده و امکانات بیشتری از جمله ارتباط با درگاه پرداخت ایجاد کرده‌اند. یکی از مزایای این نوع صندوق مکانیزه فروش، پشتیبانی از روش‌های متعدد پرداخت مانند پرداخت الکترونیک یا پول نقد است. همچنین صندوق‌های مکانیزه فروش به شکل الکترونیک، مجموع مبلغ خرید و مالیات آن را مکانیزه محاسبه می‌کند.

صندوق‌های فروشگاهی الکترونیکی چند دهه به‌عنوان تنها گزینه برای پشتیبانی از پرداخت‌های الکترونیک، در فروشگاه‌ها استفاده شدند. به‌تدریج ویژگی‌های متنوعی ازجمله ردیابی فروش، گزارش‌دهی و تاحدی مدیریت داده‌های انبار (در سطح ابتدایی) به این صندوق‌ها اضافه شد. این صندوق‌ها هنوز هم برای فروشگاه‌های کوچک، که نیاز چندانی به مدیریت داده‌های انبار و دیگر عملیات پیچیده کسب‌وکار ندارند، بسیار مناسب است.

این دستگاه‌ها همچنین مجهز به پرینتری برای چاپ فیش پرداخت نیز هستند. همچنین بارکد اسکنر هم از دیگر امکانات صندوق‌های الکترونیکی است. هزینه راه‌اندازی این صندوق‌ها معمولا پایین و کار با آنها اصولا ساده است.

با این حال، این صندوق‌ها تکنولوژی یا نرم‌افزاری ندارند که به آن‌ها اجازه دهد از طریق اینترنت به دیگر نرم‌افزار‌های سازمانی لینک شوند. به همین دلیل مدیریت موجودی انبار، ردیابی فروش، امکان ایجاد پروفایل برای مشتریان و دیگر ویژگی‌های کاربردی در صندوق‌های فروشگاهی الکترونیک موجود نیست.

در این نوع صندوق‌ها باید داده‌های فروش را از طریق USB (فلش) از دستگاه استخراج و در سیستم‌های نرم افزاری مثل نرم افزار فروش وارد کرد که این موضوع در برخی موارد منجر به بروز خطا و یا هدر رفت زمان می‌شود.

صندوق‌ فروشگاهی POS (Point Of Sale)

امروزه اغلب کسب‌و‌کار‌های خرده فروشی از صندوق‌های فروشگاهی POS استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود بازار این صندوق‌ها در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد و تا سال 2027 به 42.5 میلیارد دلار برسد. این صندوق‌ها شکل توسعه یافته صندوق‌های فروشگاهی الکترونیکی هستند و انعطاف‌پذیری بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند.

صندوق مکانیزه فروش (POS) از طریق نرم‌افزارهای تعبیه شده در آن، داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین امکانات این صندوق‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مدیریت انبار
  • تحلیل عملکرد محصول
  • معیار‌ها و گزارش‌های فروش
  • مدیریت کارکنان
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • برنامه‌های وفادار سازی مشتریان
  • فروش، ترفیع و تخفیف
  • محاسبه کمیسیون فروشنده
  • ابزارهای حسابداری

صندوق‌ مکانیزه فروش موبایلی (Mpos)

استفاده از صندوق‌های فروشگاهی موبایلی برای برخی کسب‌و‌کار‌ها بسیار با اهمیت و اثربخش است. این صندوق‌ها ویژگی‌هایی کاملاً مشابه با صندوق‌های فروشگاهی POS دارند؛ با این تفاوت که با هزینه پایین‌تری نسبت به آن همراه است. همچنین برخلاف POS به‌سادگی در فروشگاه قابلیت حمل دارند.

صندوق‌ فروشگاهی ابری

صندوق‌ فروشگاهی POS و MPOS  هر دو می‌توانند مبتنی بر فناوری رایانش ابری باشند. به کمک این فناوری مزایای مهمی از جمله انعطاف‌پذیری بیشتر و اتصال بهتر برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود. صندوق‌ فروشگاهی مبتنی بر ابر روی هر دستگاهی و از هر مکانی، بدون محدودیت جغرافیایی قابل دسترس است.

بنابراین از این طریق تمامی داده‌های فروش، انبار، سفارش‌ها، ردیابی تخفیف و پروموشن‌ها به‌شکل لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود و از هر مکانی و در هر بازه زمانی، به شکل ریموت برای مدیران قابل ردیابی است. همچنین به دلیل ذخیره اطلاعات در سرورهای ریموت و پشتیبان گیری دوره‌ای، امکان مخدوش شدن اطلاعات بسیار پایین‌تر از حالت‌های قبلی است

 

 

منبع:
https://www.systemgroup.net/knowledge-network/what-is-cash-register/

 

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعد